torsdag 25 oktober 2012

Hej smal

Jag har slutat äta godis. Det är ett elände. Som att förlora en kär gammal vän. Men om jag skall kunna ha de brudklänningsmodellerna jag önskar så finns det vissa saker på min kropp som hastigt behöver byta utseende. För gästernas ögons skull.
Nu var det två veckor sedan jag snarrade. Det är väldigt duktigt. Jag ser inga enorma resultat märkligt nog men idag när jag provade en klänning (En vanlig. inget brudtjosan) så blev jag micket glad.
När jag fått på mig klänningen och två olika stortes gördelunderbrallor så såg jag inte alls längre ut som jag var  gravid i v 42. V 21 på sin höjd. Med tvillingar. MEN ÄNDÅ!!!
En stor stund. Det är viktigt med realistiska delmål.
När man inte får äta snask, eller så mycket annat gott heller för den delen, så får man som vanligt försöka tillfredsställa smaklökarna med saker som är goda på låtsas.
Som en märklig slags mikromuffins. Receptet kommer nog eg från Wellness med Julia men jag har modifierat det så mkt att det numera nog får bära mitt namn. Wellness med Annika-muffins. Eller nåt. God är den inte men jag har hört talas som folk som tycker det.

Här är receptet:

Nödmuffins för tjocka

Ta fram en fin kopp. Gärna rätt smal och hög liksom.
Själv använder jag en röd med vita prickar

Blanda i en halv dl fiberhavregryn.
Jag har alltid vanliga eftersom jag är en ohälsosam slarvmaja men det är inget att hänga läpp över

Knäck i ett ägg

Mosa en halv banan och pula ner.

Hacka lite nötter och släng i

Kanske lite blåbär
Obs bara om du håller dig till orginalrecept.

En tsk vaniljsocker

En msk mjölk

Det här är standardingredienserna. Not very good. Släng därför gärna också i:

En msk jordnötssmör
Nej inte Skippy såklart. Skärp dig nu tjockis.

Någon tsk kakao.

Så serru.

Blanda rubbet och släng in den i mikron på full effekt i ca 1min och 15 sekunder.
Väldigt snabbt indeed.

Stjälp upp den på en tallrik och låt dig smal smaka.

Här är en gjord efter orginalrecept.
Med pynt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar