måndag 29 oktober 2012

Min måndag

Å vilken förvirrande dag det har varit idag. Jag har haft uppenbara problem med att fokusera då jag haft något spännande i tanken. Jag har bett om semester och ägnat lunchen till att yra omkring på rean efter sommarplagg som man ser smal ut i. Jag vill inte riktigt ännu säga vad som är på G men inom ett par dagar så. Så jag hinner smälta det lite och så först bara.

Mamma har varit här under dagen och det har varit en fröjd att höra Spiggen som började dagen med ett stort skratt då han upptäckte att mormor låg i den stora sängen i hans rum. Och när jag kom hem från jobbet var det återigen ett Spigggarv det första jag hörde. 
Spiggen älskar, älskar älskar sin mormor och Peter tror att det är en tidsfråga innan han i smyg kommer ordna med lite adoptionspapper och sådant. Märkligt. Då blir vi syskon.

Nu har mamma åkt hem igen och vi kommer som alltid sakna henne massor. Som vanligt hade hon lagat mat och städat under dagen och även om det inte är ett krav såklart så kan vi aldrig nog uttrycka vår tacksamhet för allt hon gör för oss. Får nog hitta ett sätt att skämma bort henne lite snart.

Nu skall jag släpa fram min Yogamattan och utföra några halvhjärtade moves. Jag är inget jättefan av hemmaträning men ibland skärper jag till mig.


Lite yoga på måndagkvällen har få dött av.
Source: elephantjournal.com via Lisa on Pinterest


6 kommentarer:

  1. Din mamma är fantastisk!!! :)

    Du undrade vart Kevin's ring är..? Han körde ett klassiskt engelsk/amerikanskt frieri och hade köpt en ring till mig som han tog fram när han friade. Vi växlar sedan ringar när vi gifter oss. Så han har alltså ingen förlovningsring! :) Kraaam

    SvaraRadera
  2. Men jag ser ju på bilden, Annika, att det där gör du riktigt bra :)

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jo. Spänstig är ordet som många väljer att beskriva mig med. Spänstig och petite. Nu med snygg, fri frilla också som du ser. Trevligt och praktiskt med flätor med färgglada clips.

      Radera
  3. Ser bra ut :)
    Jag rullar också ut mattan ibland, om än för sällan.

    SvaraRadera