onsdag 3 oktober 2012

Hurtig onsdagkväll

Trotsade det eviga regnandet och gav mig iväg på Zumba ikväll.
Det var tydligen ett mycket poppis pass med en väldigt rörlig snubbe som hoppade runt och fick fin fart på alla tjejer. Det var roligt. Lite svårt visserligen men inte såå farligt.
Jag är faktiskt inte helsopig på det där. Alltså, jag är ju ingen Shakira direkt, det kan man inte med den bästa vilja säga, men jag är inte helt lost heller. Faktiskt. Vid ett par tillfällen såg jag helt normal ut och fötterna rörde sig superfort och i takt och allt. Resten av tiden undvek jag att kolla i spegeln men vad tusan...det var ju mitt första pass för den instruktören så jag är faktiskt lite nöjd. Man ska inte vara så hård mot sig själv.

Sitter och förhandlar med mig själv om jag ska orka med ett morgonpass före jobbet i morgon också.
Just nu känns det som ett väldigt lätt och självklart val som främjar hälsa och ett gott humör men jag anar att jag kommer tycka annorlunda vid halv 6 tiden i morgon. Möjligtvis. Kanske vill jag ta det lugnt och fira kanelbullens dag istället.

Vi får se.

Bild: http://stallgraflind.blogspot.se


2 kommentarer:

  1. ÄLSKAR bilden! Hahahah!!! Ha en fin dag älskade vän! Puss

    SvaraRadera
  2. Att träna innan jobb kan vara den bästa träningen som finns. Jag har inte gjort det på typ tusen år men när jag gjorde det så orkade jag dagarna mkt bättre.
    Heja dig som är duktig på Zumba! Själv vågar jag inte ens testa för jag hade väl slagit knut på mig själv. Haha

    Kram

    SvaraRadera