söndag 21 oktober 2012

Gerillarecension

Sjukt trevlig kväll i går på gerillarestaurangen. Vi blev mottagna med smarro drink och sedan serverade sjukt god mat. Innan vi bokade hade vi fått välja mellan 3 olika menyer, en svensk, en amerikansk eller en italiensk med det enda kravet att vi alla var tvungna att välja samma vilket ju inte är så konstigt. Vi valde den amerikanska och blev inte besvikna.

Till förrätt så fick vi Quesedillas med kyckling och cheddarostcréme med jalapeños med guacamole och salsa. Till det Corona med lime.

Till huvudrätt serverades en Rib eye steak 300g med hemmagjorda frittar, asgod BBQ-sås och ugnsstekta tomater. (Egentligen smörstekt majskolv men det gillar inte jag så vi bytte lite) En mycket god Zinfandel till. Två flarror på 4 personer. Det räcker.

Till efterrätt sedan fick vi en galet god chokladpaj med grädde och hallon. Och kaffe då.
Tyvärr fick jag ingen bild på den för jag hamnade i himlen och glömde bort det.

Jag gillade konceptet jättemycket och mina vänner också. Det känns naturligtvis att man är hemma hos någon men på ett bra sätt. Det är mysigt, gemytligt och det är sjukt gött att bli serverad mat i en lugn miljö där det går att prata ordentligt.

Värdinnan är väldigt duktig på att laga mat och är otroligt gästvänlig och trevlig.
Önskar ni kontakt så förmedlar jag den gärna.
Testa på om ni tycker att det verkar roligt. Jag skulle jättegärna göra om det. Helt klart.
Kanske dyker vi upp nästa helg igen. Kanske oannonserat. Vi får se.
Så 5 kopparmärrar av 5 möjliga.

Bakom en vanlig dörr i Majorna ryms en hemlig restaurang.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar