lördag 6 april 2013

Provuppsättning och val av bröllopssko

Idag tog Jenny och jag en dagstur till Alingsås för att göra provuppsättning hos Per på Salong Intim.
Jag satt bredvid Per på ett bröllop förra året och eftersom han är både frisör och sångpedagog så tänkte jag att det vore fiffigt att boka honom för lite allmänna göromål på bröllopsdagen. Om hans skicklighet på hår och sång visste jag föga men eftersom hans fru var fasligt piffig så tänkte jag att han nog är duktig.
Sedan gick vi och lyssnade på honom när han sjöng i Annedalskyrkan så då blev jag trygg även med sångbiten. Tur för mig. Pino att avboka.

Det är mysigt i Alingsås, det slår mig alltid när jag är där. Mycket pittoreskt. Jenny och jag passade på att fika på Nygrens först och satt med utsräckta ben, intrasslade i varandra under bordet och funderade på varför vi inte träffas och åker till Alingsås varenda helg, för det här var ju rasande trevligt.


Kanelbulle American style= extra allt


Väl hos Per gick det bra. Min största farhåga var att jag skulle se skallig ut eftersom jag inte kan ha i mitt löshår vid tillfället p.g.a tejpfästen som är krångliga att göra uppsättningar i. Men efter han intensivtuperat mina 4 hårstrån så blev det riktigt fluffigt minsann och inget extra hår behövdes. Trolleri. Själv störde jag skapandet och babblade  naturligtvis på oavbrutet  då jag ville veta jättemånga viktiga saker om de fulaste uppsättningar han blivit ombedd att göra och om han kunde tänka sig att matcha bröllopstemat i en spetskostym med monogram. Tillslut fick han be mig vara tyst så att han skulle kunna koncentrera sig och när han väl fick göra det så blev det väldigt bra.
Det blir nog piffigt värre det här. Vi bestämde också lite ungefär hur tärnorna skall ha frisyrerna och Jenny fick klippförbud fram till bröllopet då  slitna hårtoppar tydligen är toppen vid håruppsättningar.




Väl hemma i Göteborg igen köpte jag två par bröllopspjucks som jag inte kan välja mellan. Har tänkt att jag ska ha ballerina så då köpte jag ett par sådana efter att ha haft spaning i flera veckor.  Raskt därpå bestämde jag mig för att överväga klack i alla fall och fick med mig ytterligare ett par hem. Men jag blir ett par cm längre än Peter i dem och det stör mig en smula. Fast de är ganska vackra tycker jag.
Vad tycker ni? Platt eller klack? Vilka blir finast? Överväg också flaggstångsaspekten i ert val...





5 kommentarer:

  1. Fina underbara du! Var glad och stolt över din flaggstångslängd! Jag blir ju inte ens lång om jag har klackar på mig!
    Om det hade varit jag som hade varit du (eller ja du vet vad jag menar) så hade jag tagit båda. Gift mig i de med klackar och dansat mitt gifta arsle av mig i ballerina! :)
    Åh jag hoppas att ni får det fantastiskt på er bröllop!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Problemet är ju att klänningen läggs ju upp efter höjden på skor. Om jag byter till ballerina blir den alldeles för lång då antar jag.
    Kram fina du.

    SvaraRadera
  3. Hej hej,
    Varje gång jag är i Alingsås vill jag flytta dit, jag får lite landsbygdsromantik i kroppen, äter bullar och läser lokaltidningen till punkt och pricka. Jag tycker att ballerinaskorna känns as-2013. Kör på dem!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Alingsås är en supermysig stad tycker jag som bor där (eller strax utanför). Båda skorna var ju superfina vet inte alls vilka jag skulle gått på

    SvaraRadera
  5. Jag tycker du kan varva mellan båda skorna! :) Ha de platta i kyrkan (då undviker du dessutom) att trilla av nervositet. Och sen klackarna på festen. Blir du sen trött i fötterna av klackarna så kan du alltid ta på dig ballerinaskorna igen! :
    ;) Kram

    SvaraRadera