fredag 19 april 2013

Vigsellöften och hotellretreat.

Peter och jag är i Jönköping idag för att proväta bröllopsmiddagen igen och ha vigselsamtal och öva på själva ceremonien. Där blev vi supertjenis med kyrkvaktmästaren som lovade oss att göra ett undantag och hissa ner dopängeln även för vår bröllopscermoni. Den skall hålla ringen ( istället för dopskålen som den vanligtvis ansvarar för) och jag tycker att det är pretty sweet och hoppade upp och ner av glädje och klappade om den fina ängeln medan vaktmästaren skrockade och var världens mysigaste. Sedan gick vi ut och åt för att fira att saker börjar falla på plats och Peter beställde en spännande soppa bestående av ribs och flytande frittar. Om man ska vara petnoga så beställde han eventuellt inte det utan fick det mer p.g.a att jag råkade spilla ett vattenglas modell rätt stort, i hans mat. Men det var inte så knussligt tydligen. Så då beställde vi lite bubbel och annat, gick och köpte godis och slappar nu och är allmänt barnfria. Dock med ett plågsamt Spigglängt men det sitter ju alltid där som ett resårband över bröstet och går inte att göra så mycket åt. Man kan njuta av ledigheten ändå konstigt nog.

1 kommentar:

  1. Hakarps kyrka är det va? :-) Den renoverades när jag skulle gifta mig 1994 minns jag.

    SvaraRadera