tisdag 14 februari 2012

Rosor är röda, Violer är blå. Peter är gullig men jag blev arg ändå!

Idag är det Alla Hjärtans Dag och det är första året som jag seriöst inte bryr mig. Peter har väl iofs aldrig glömt bort det men det har nog inte heller varit möjligt med tanke på alla hintar jag givit. Men i år har det inte känts viktigt. När Peter lite lurigt igår frågade om det "var den elfte idag" så fick jag inte kaninhjärta och svettmustasch, utan kände att det var helt okej om han glömde.
Jag tänker laga en god middag till Peter så får det vara bra med det.
Men jag blir ju inte ARG över ett blombud. Nej det blir jag ju ändå inte.

Tack snälla Peppe. Jag blev faktiskt jätteglad såklart.

Fast nästan. För de ringde och ringde och jag höll på att lägga Spiggen och tänkte fula tankar om idioten som ändå störde om och om igen. Han borde veta bättre, tänkte jag.  Men käft! tänkte jag ockå. Skaffa ett liv och sluta terrorisera mig.
Så jag var irriterad när jag tillslut svarade.
Det var tur för budet att han hade med sig blommor. Det är svårt att vara pissed då.

5 kommentarer:

  1. Du har en fin man du. Min har inget köpt och det gör absolut inget, det är inte antalet inköp som gör att jag vet hur mycket han älskar mig.

    SvaraRadera
  2. Glad alla hjärtans dag Annika! Kram Martina

    SvaraRadera
  3. Så fint! Trots terrorn.... Här har verkligen inte dykt upp något blombud. Får väl ge mig ut och leta. Han måste ha gått vilse....eller?
    Kram Kram

    SvaraRadera
  4. Ha ha ha! Jag förstår känslan precis. Telefonen tycks alltid ringa när man nattar barn eller precis har satt sig skönt i soffan framför True Blood. Ibland, eller ja ofta, så skiter jag helt promt i att svara. Tänker att är det viktigt så ringer de väl på mobilen och den ligger ju oftast inom räckhåll :O) De får väl anstänga sig lite!! Eller hur :O) Ha en fin dag hjärtat aka min nyfunna vapendragare!

    Kram <3 /Katarina tvillingmamma

    SvaraRadera
  5. Hahahaha Så roligt det hade varit om du hade skällt ut det stackars blombudet. :)
    Jag är ingen alla <3-dag firare, har aldrig varit och tror aldrig jag kommer vara det heller. Men i år får jag minsann en riktigt fin alla <3-dag gåva. :) Sambon beställde en ny ajfån 4s och sa att jag fick den så kunde han ta min "gamla". Me like alot!
    Kram

    SvaraRadera