måndag 20 februari 2012

Bullbak med Spiggen gör mig till en inte så pigg en.

Alltså jag glömde helt bort bakkaoset igår. Spiggen var så lugn och glad på morgonen och åt sin gröt som en duktig ungdom. Så då bestämde jag mig för att starta upp ett litet bullbak. Men gud vilken bra idé.
Och det gick bra i början. Degen blev klar och jäste hyfsat och Spiggen hade egen bunke och ett jämnt humör.

Sedan bröt plötsligt det stora eländet ut. Det kan ha berott på en pappersbakform som tappades i golvet och hur utbakningen gick till har jag glömt och förträngt.
Men att kavla med en arm går det också. Tydligen.

Nåväl, en förlorad trumhinna senare stod faktiskt bullarna i ugnen. De blev fula såklart. Allt annat hade varit otänkbart under rådande omständigheter. Men ätbara är de antagligen. De brukar ju i regel vara det. Kanelbullar.

2 kommentarer:

  1. Antagligen både ätbara och goda. Så kan det gå. Livet med små är minst sagt oförutsägbart :)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Jaså så du säger det. Att kanelbullarna brukar bli ätliga. Kolla mina (i nedanstående inlägg)ska du få se om du hade velat äta dom. ;)

    http://24sevenbyboback.blogspot.com/2012/02/nar-vabben-blir-valdigt-vacker.html

    SvaraRadera