fredag 11 maj 2012

Modiga val i livet

Jag har bytt bana i livet. Valt en ny väg. Ibland måste man bara göra modiga livsavgörande val i livet.
Annars är man ingen människa utan bara en liten lort.

Japp, jag har alltså bytt frisör. Det känns konstigt för jag var verkligen nöjd med min förra. Men ibland byter man inte från något dåligt utan till något bra.

Och jag gillar verkligen min nya. Jag har varit där två gånger och jag gillar hela hennes koncept. Hennes mysiga lilla salong är inredd nästan som en liten lägenhet eller dockskåp typ. Där hon endast tar en kund i taget och muntrar upp en risig dag med spännande fiskehistorier. Det är... ja uppfriskande.
Dessutom har hon en bra blogg. Läs den.

Idag blev det lite underlig stämning dock och frågan är om jag ens är välkommen tillbaka.
Medan hon klippte fick jag ett jobbsamtal som drog ut på tiden och eftersom jag sagt att hon fick göra som hon ville, (Jag VEEET, jag är en sådan tokig och modig tjej) så klippte hon på.

När jag var klar med samtalet var hon klar med klippandet och jag bara glodde på min spegelbild och ba
-eh vaaa? med snyft i röst.
Stackarn panikerade naturligtvis lite och det förstår jag. Jag hade inte på något sätt kommunicerat vad jag ville ha men nu tyckte jag att kristna Lisbeth 52 år med guldklocka för lång och trogen tjänst på försäkringskassan, mötte mig i spegeln. Och då blir man ju lite ängslig.
Självklart kunde jag ändå inte förklara vad som var fel och hon var tålmodig som bara den.
Sedan stylade hon det och det blev jättebra och jag var jättenöjd och allt var frid och fröjd.
 
Men jag tror att hon nog, kanske hatar mig lite nu.
Tough luck dock för I will be back.

moahahahahaha

En liten pärla på Aschebergsgatan

Ja! Ta frillbild i vind. Svinbra idé.
Verkligen.


6 kommentarer:

  1. Puss! Du är alltid välkommen. Fast nästa gång lägger jag din mobil på katedern!

    SvaraRadera
  2. Har funderat ett tag på att byta och visst ÄR det svårt! Ska kanske ta tag i detta nu... får se om jag är lika våglig som du...
    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  3. Men bra gjort Annika! Man måste våga förändras så good for you att du har ny frila och frissa. :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag tycker det ser blåsigt men snyggt ut!

    SvaraRadera
  5. Modiga du! Själv har jag köpt skor med klack (!) Så nu har jag benbrott att vänta. Tjoho!

    Kramar kicki

    SvaraRadera
  6. Limetwig: Ibland behövs ett byte. Såklart att du är modig!
    Creando: Spännande. Hur höga är de?
    Superduperhöga?

    SvaraRadera