fredag 25 maj 2012

Dagens raraste lagöverträdelse.

Jag såg något så fint i morse. Genom fönstret på bussen såg jag en stilig herre i 60årsåldern komma cyklande på en gammaldags cykel i kronanstil. Proper som attan i skjorta och kavaj. Bakpå satt vad jag antar (och hoppas) var hans fru. I samma ålder och lika elegant hon i blus och page och ärtig loafer. Ja ni vet, HR-chefrypen. Inte typen som brukar hänga bak på sin pojkväns cykel. Möjligtvis hon som sitter bredvid i BMWn. Hon höll om honom och han skrattade och stojade och jag fantiserade om vad de pratade om. Vad de var för typ av par. Hade de nyss träffats eller hade de hängt ihop sedan de var tonåringar? Jag bestämde mig för det sistnämnda. Han brukade nog skjutsa henne hem från plugget när de var unga på den tiden det var fräckt att säga "plugget". Sedan bestämde jag att de var underbara människor som skulle leva lyckliga resten av livet.

2 kommentarer:

  1. Ja låt oss hoppas så.
    Inte lika roligt om de är två gifta (på varsitt håll), som smitit från sina äktenskapliga plikter och är påväg att kuckelura i något hemligt näste, därav buset och skrattet.

    Shit vilken glädjedödare jag var idag...=)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men åhhhhh <3 Så otroligt sött!
    Kram

    SvaraRadera