söndag 13 maj 2012

Helgens bestyr och besvär

Vi har haft en superbusy helg och jag har varken haft tid att blogga själv eller läsa andras.Vi har lagt ut lägenheten på Hemnet nu och innan visningen nästa helg så behövde vi måla om sovrummet och fixa taken i sovrum och hall. Sedan så skulle vi också försöka hinna med att gå på kalas och träffa våra tyska vänner en snabbis innan de åkte hem igen igår. Vi delade upp det som så att Peter och hans pappa skötte målningen och jag skötte underhållet avvåra sociala relationer. För att effektivisera så bjöd jag över tyskarna till kalasvännerna och allt blev så bra så.

I natt sov vi hos Peters föräldrar och Spiggisen levde rövare hela kvällen och natten. Det har blivit en vana för honom ni att vakna någon timme efter att han lagt sig och vilja vara uppe resten av kvällen. Tror att något mässlingsprutatjosan håller på att bryta ut för han är lite medtagen. Gnällig, varm och sover som sagt dåligt. Ungefär som jag alltså, även om jag inte fått någon spruta vad jag vet.

Efter att ha städat, handlat, kollat på ett hus och trilskat med Spiggisens sänggående så har vi nu intagit soffposition och har beställt pizza. Cos we are worth it.



När Spiggen inte kan sova så roar vi oss med att ta  risga kompisbilder  med mobilen.
Nästan som en sådan där fotoautomatremsa vet ni.
Väldigt 1995

1 kommentar: