tisdag 18 juni 2013

Gnäll men också ett fint dryckestips

Men det är då fasen vilken skruttig kropp jag har, trots att jag som en redig veckotidnings-käckeBenny har "frossat i frukt". Men nu har jag varit dassig en vecka och det verkar inte alls vilja ge med sig utan ökar snarare i styrka, med rinnäsa, huvudvärk, halsont och hosta till följd. Samt tråkig inställning, men det kommer ju på köpet.
Men ikväll kommer mamma för att ta hand om Spiggen i morgon när dagis är stängt och det innebär att att jag kan slänga upp fötterna i hennes knä och gnälligt kvida: "Ta hand om mig maaaaama. Det är förfärligt synd om mig". Hon kommer dock självklart inte tycka det eftersom hon är en luttrad sjuksköterska av gamla gardet, men hon kommer låtsas lite grann och sitta nära och kramas och klia mig i håret om jag vill. Sånt som mammor gör och som de i regel också är bra på.

Fråndetenatilldetandra

För att festa till denna ynkliga kväll så köpte jag en flaska Loka. (Tjoho)
Har ni smakat på Old schoolsmakerna?
Jag är tokig i den med citronpajsmak. Skulle kanske våga hävda att den inte är fullt lika god som äkta vara med frasig maräng. Men som vatten gör den sitt jobb definitivt.

Loka Citronpaj. När du vill vara dig själv för ett tag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar