fredag 21 juni 2013

Midsommar 2013...eller vilket år som helst faktiskt.

Efter att ha kollat Facebooks uppdateringar och pratat med lite löst folk, så har jag förstått att vi har väldigt tur med vädret den här midsommaren. Dagen har bjudit på 25 grader och sol största delen av tiden. Det har naturligtvis regnat när vi har ätit men det är väl standard antar jag och inte något att hänga läpp för sådär. Vi har det bra. Jag har fått årets första bad avklarat och Spiggen såg en fisk i sjön och var mycket uppspelt över denna upplevelse.
Annars det vanliga ni vet. Sill och nubbe, blommor och jordgubbstårta. Midsommar bjuder sällan på några överraskningar och det är väl lite det som är poängen antar jag. Inte mig emot. Jag gillar traditioner. De ger stabilitet i tillvaron, haha. Men några kransar har jag inte gjort trots att det var min ambition. Slarvig och slö mamma. Så kan det gå.

Jordgubbstårta med Lemoncurd är smaskens


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar