lördag 22 december 2012

Dan före dan

En fixardag idag. Jag trodde att jag var klar med julklapparna men bestämde mig för att så inte var fallet och gav mig ut på en ny jakt bland en miljon andra som antagligen tänkt samma tanke.
Nåväl. Jag är hyfsat trängselrutinerad. Svala kläder och ett gott humör är ett absolut minimum i utrustning. För säkerhets skull såg jag till att vara nyutfodrad, organiserad i min rutt och ha en utrensad handväska för minimal axelpåfrestning. Resultatet blev att jag kunde lämna centrum leendes med noll stress. Mycket bra jobbat anser jag själv.

Sedan slog Spiggisen och jag in paket, hängde i lekparken en stund tills det blev kallt och båda ville gå hem.
Väl hemma har jag bakat marsipankulor med nougat, och en plåt Rocky Road som Peter beställde.
Dessutom så har jag bakat en fin gris till min bror eftersom jag är en genomgod människa.

Kvällen ägnas nu åt att vifta med tår och fingrar så att mitt nypålagda julröda nagellack skall torka fortare. Man kan inte fira jul med sunknaglar tänkte jag så då får man stå ut med lite nattsudd. Man får vänta ganska länge om man vill undvika det förhatliga tygmönstret från sängkläderna på naglarna.

Så är det serni.

God kväll till er.

Lite kladd får man leva med.

4 kommentarer:

  1. Härligt med röda tår - det ska jag minsann oxå fixa :-)
    God Jul!

    SvaraRadera
  2. Rocky Road är så jädra goda. Har du några över?

    SvaraRadera
  3. Julröda naglar!!!! Jag visste att jag hade glömt något! SKIT....

    Men jag önskar dig en härlig fortsättning på julhelgen iallafall!

    SvaraRadera