måndag 3 december 2012

Vintermåndag

Vi har en lite orolig kväll ikväll då Spiggen inte kan somna ordentligt. Vi klappar och nynnar och ligger bredvid. Pratar och lugnar, vyssar, hyschar...ja ni vet.
Ibland önskar jag så att han han pratade mer så han lättare skulle kunna förklara vad som står på. Om magen gör ont eller om han har drömt om något lejon eller så.

Annars är kvällen lugn och vi känner blandade känslor för snön som faller supervackert men som gör det så halt att jag får gå lika försiktigt som en liten tant som ängslas över lårbenshalsarna.
Jag drattar ganska lätt nämligen och slår mig alltid ganska ont så jag undviker gärna det om jag kan.
Dessutom är det pino.

Tidigt sänggående står på schemat (förhoppningsvis d.v.s. med tanke på Spiggen), tillsammans med en trave böcker och några tidningar.
Jag läser gärna lite olika böcker samtidigt. Några rader här och några meningar där.

Förövrigt så är jag så oerhört glad när jag hör att många har blivit inspirerade till att lämna julklappar till utsatta och/eller fattiga barn som jag skrev om här.
Själv har jag handlat en liten hög med klappar som växer allt eftersom och som jag ska lämna under nästa vecka. Det känns så skönt att kunna göra något men den största nyttan blir såklart om andra blir inspirerade och bidrar till att många, många klappar samlas in eller att människor eller kanske djur får hjälp på annat sätt. Allt stöd är bra stöd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar