fredag 21 december 2012

Fredag och så en torsdag på Miss Sophie

Fredagkväll och ett så spännande avsnitt av Dexter att jag bara satt och hoppades att det skulle vara över. Sjukt jobbigt.
Annars är det lugnt här ikväll. Vi slår in lite paket och tvättar kläder och skiter i att koka knäck.
Typ sånt.

Men igår svirade jag lite minsann. Eller ja. Jag var på lokal. Men jag var ju hemma och i säng klockan 22 så någon ordning var det ju.
 Vi skippade julbordet med jobbet i år så vi inte direkt hade något att fira och satsade på en mysig middag istället.

Vi gick till Miss Sophie som är ett hyfsat nyöppnat ställe i samma lokaler som Lounge på Avenyn.
Väldigt mysigt och lite hippt sådär.
Min inte så vilda gissning är att de flesta som var där har mer kreativa yrken än vi och det förvånar mig att de inte hade en tatueringskontroll i dörren då det nästan verkade vara ett krav som man endast kunde komma undan om man bar hatt och hängslen...fast har man det så har man ju också tatueringar säger då mina fördomar. Nåväl med mitt trampstamp skulle jag ju kommit in ändå även om det kanske inte är vad de diggat i tatueringsstil. Och det kan man ju inte klandra dem för.

Stilen på Miss Sophie är sådär antiminimalistisk som ju känns väldigt nu. Med Puta Madre och det underbara, underbara nu mera nedstängda Grill Del Mundo i stan så känner vi igen konceptet även om Miss Sophie snarare är mormors salong än en bordell a la Puta Madre.

Mycket bra mat, goda drinkar och trevlig personal. Lägg på hippa gäster som sagt och grymma toaletter (som jag glömde ta kort på) och ni får självklart ett ställe väl värt att besöka.
Gärna i hatt och tweed.



Bild lånad från: http://goteborgsbloggarna.se

Bild lånad från http://www.goteborgnonstop.se




2 kommentarer:

  1. Vi tittade också på Dexter igår.... Bara ett avsnitt kvar nu, spännande. Kram Anna

    SvaraRadera
  2. ser att du hittat till underbara ställen här i sta´n ....jag tycker det känns som man kliver in i en film när man går genom dörren på de där ställena..:).Såg också ( för ett tag sen då ;) ) att du träffade fantastiskt fina kicki ( creando) också...du lyckades verkligen få till ett bra besök i Göteborg.

    kram

    pernilla

    SvaraRadera