måndag 1 juli 2013

Välkommet inslag i min kostcirkel.

Jag är ingen matmänniska egentligen. Riktig mat, alltså lagad mat, är jag i stort sett ointresserad av. Visst jag kan käka och tycka att det smakar gott men jag blir sällan exalterad. Hade jag fått välja hade jag ätit frukost vid alla mål förutom vid fikat.
Så vid lunch lider jag kval varenda dag när jag ska komma på vad jag ska äta och bara kommer på typ Napoleonbakelse eller Pizzahut. Som en 7åring.
Men skippa mat kan man ju inte göra för då blir jag helt galet sur och sötsugen så jag brukar peta i mig någon gammal frysrätt, utan någon entusiasm överhuvudtaget.

Därför blev jag så himmelens glad när jag såg att "Juicekällan" öppnat på kyrkogatan.
Där beställer man nyttiga smoothies och Juicer och om man slänger i lite proteinpulver så är det ju en lunch. Visst?
Det är det för mig iaf. Typ som en kall soppa tänker jag och känner mig svinduktig som får i mig såväl spenat och massa frukt.
Dricka lunch. Det är det nya nu.





Smoothie med exotisk bakgrund
Smoothie med gatubakgrund.
Det får räcka så...Jag valde bort bilderna "Smoothie i motljus på parkbänk" och Smoothie uppdrycken i papperskorg"

1 kommentar:

  1. Hahahahaha du är så himla go'!

    Du det här med maten måste vi diskutera känner jag. Du kan väl inte mena på allvar att du väljer mackor framför mat? Vem är funtad på det viset liksom?

    Kram

    SvaraRadera