måndag 15 juli 2013

Glitter, glamour och en och annan fisk

En sak som ett äktenskap innebär är att man förväntas stödja sin äkta häfts hobbies. Det kan ibland betyda att man får spendera tid i diverse astråkiga butiker i jakt efter livsnödvändiga attiraljer. Idag tog vi t.ex. ett stopp vid en ytterst välsorterad fiskebutik i Borås och efter att ha spenderat mer än nödvändigt med tid i den intilliggande Borås Cottonfabriksförsäljningsbutiken var jag tillslut tvungen att äntra fiskebutiken där Peter redan spenderat oförsvarligt mycket tid på att plocka på sig ditten och datten inför den stundande fiskehelgen. Men han var långt ifrån klar så jag hade god tid på mig att själv bekanta mig med sortimentet. Och jag blev som alltid fascinerad av prylarna man kan köpa i en fiskebutik. Med alla fjädrar och glitter så kan man tro att man hamnat i en draggas scengarderob och inte i detta  mansterritorium. Panduro kan slänga sig i väggen alltså. Varför håller inte fler tjejer på med fiske? Det är ju typ som scrapbooking. Fast på vatten liksom.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar