torsdag 6 december 2012

Husmoderstorsdag

Väldigt effektiv torsdag idag då jag äntligen fått tummen ur och gjort en del av det där som jag borde. Bakat peppisar med Spiggen, dekorerat pepparkakshjärtan till fönstren, slagit in alla paket som skall gå till välgörenhet och tvättat lakan. Det sistnämnda drar jag mig alltid för då vi inte har någon tumlare eller torkskåp, utan får drapera halva lägenheten med dem på ett osnyggt sätt. Nu har jag gjort någon anordning med hjälp av torkställ och spiggens lilla kundvagn och gåbil. Halva lägenheten är avstängd för detta spektakel och det sägs att tillträde åter kommer att tillåtas först någon gång under fredagskvällen.

Nu skall jag påbörja någon ny chiclit som tydligen handlar om hundar och frusna hjärtan eller nåt dylikt som jag grabbade i farten på pressbyrån. Den står säkert på tur för nobelpris tänker jag, så det är bra att ha läst den för allmänbildningens skull och inte alls för det faktum att jag är en sucker för cheesy skräplitteratur.

Och i morgon är det fredag minsann.

Spiggens lilla degbit blev med tiden en dregglig historia.
De fina blå formarna har han fått av Tess



Vi bakade många fina änglar fast möjligtvis med något högt BMI.
Spiggen tyckte att de var fina och likade mamma.
"Mamma" sa han och pekade på den tjockaste till höger.

Hoppas, hoppas, hoppas barnen blir glada för våra julklappar.
Hoppas att rätt sak kommer till rätt barn och att vi lyser upp tillvaron för några.
Snälla, snälla snälla låt det bli bra det här.


1 kommentar:

  1. Asså.. den där lille sockerbagaren är ju bara för söt!! Och vad kul att han "använder" formarna...hahaha! Bless!

    SvaraRadera