lördag 24 november 2012

Spiggen och jag tar lördag.

Idag firade Spiggen och jag lördag genom att ta en utflykt med buss och spårvagn till vår vän Jenny i det lite mer alternativa Majorna. Spiggen tyckte det var sjukt spännande och kunde vid dagens slut räkna till två sedda utryckningsfordon med siren och blåljus och en polisbil utan ljud och ljus. Bra dag.
Jag tittade inte så mycket på fordon men var intresserat nyfiken på mina medresenärer och drog en fullständigt ovetenskapliga slutsats om att från oss till Järntorget hade ungefär 10% av männen skägg. Från Järntorget och västerut (Alltså Masthugget och Majorna) hade cirka 90% skägg. Samt längre hårväxt överhuvudtaget. Är rakhyvlarna dyrare i Majorna eller har de en göttare inställning till vad som är viktigt att ägna sin tid till? Ingen aning. Jag vågade ju liksom inte fråga.

Väl hos Jenny totaltrashade vi hennes lägenhet, fikade och förde oväsen.  Sedan kom Jennys vän Åsa som jag gillar supermycket men tyvärr fick jag en låsning när hon berättade att hon jobbar extra på dagis medan hon pluggar och dessutom hade jobbat med Spiggens pedagoger. Låsning på det sättet att jag inte kunde sluta prata om dagis och om totalt värdelöst vetande om Spiggens dagar på förskolan. Bla bla bla i all tid och evighet. Att hon inte gick hem är ett smärre mirakel och jag skämdes ihjäl sedan när jag gått och låsningen äntligen släppt.

Trots att det var över sovtid så släpade jag med Spiggen till affären för att handla ingredienser till vinterns stora lussebullbak som jag bestämt mig för att ta mig an under kvällen. Jag var så sugen på bak att en försenad läggning var ett billigt pris att betala. Allt köptes, till och med kesella som är så lätt att glömma.
Väl hemma så upptäckte jag dock att jästen trots allt inte kom med så bakeriet blev uppskjutet  på obestämd tid. Ostbågar glömde jag också. Nu finns inget gott hemma och här sitter jag och kan inte ta mig ut eftersom Spiggen sover. Bummer. Må hända är det bra för mitt psyke.


Brickan hade Jenny nyss hittat i sitt soprum. Men den var så himla ren så.





3 kommentarer:

  1. Men kära nån! Och här sitter jag och tänker att nu har jag minsann förstört ryktet för en hel yrkeskår ;) Hälsa spiggen. Kram

    SvaraRadera
  2. En härlig dag låter det som. I "alternativa Majorna" :) :)

    SvaraRadera
  3. Hej din toka! Du ahr fått en award av mig. Smaken är som baken, vore kul om du gjorde den.

    Såg din craving på fb och skrattade. Ja får man sug efter ostbågar såär man ju körd. Sugen är svårt att silla :O)

    Puss

    SvaraRadera