torsdag 8 november 2012

Sämre kan man ha det.

Nu är vi faktiskt framme och det känns rätt så otroligt. På ett bra sätt. 27 grader varmt, havet utanför knuten och en liten restaurang med underbart, hembakat varmt bröd och röror för en konstigt billig slant.
Flygresan bjöd ju på dramatik förstås, om än något uppförstorat av oss (läs: Emma).
Redan vid Gaten märkte vi att det var lite tumult då ett sällskap ville gå före.
Ett sällskap bestående av 5 pers varav en såg extra fräck och hård ut.
Jag upplyste Emma på ett viktigt sätt om att han säkert var en av alla de civilklädda, specialtränade poliser som alltid är med på flyg till Israel, sjukt duktiga på närkamp för att stoppa kapare och sådant. Om detta vet jag tydligen mycket.
Men den här killen såg onekligen ut att vara skarp på närkamp. Minst sagt. Han var läskig för att tala klarspråk.
Vad vi sedan fattade var att han var någon typ av fånge som skulle transporteras och med sig hade han 4 poliser som vi snabbt men eventuellt ej korrekt bedömde inte skulle ha en chans mot denna mördarmaskin. (Som vi naturligtvis bestämde att han nog troligtvis var)
Busen med 2 av poliserna som entourage hamnade sedan självklart precis bakom oss i planet vilket var en smula obekvämt, så när de övriga två poliserna beslutade sig för att de också borde sitta i direkt anslutning till busen och behövde plats till det, så var vi inte sena med att på ett mycket altruistiskt sätt erbjuda våra säten till samhällets beskyddare. Vi hamnade typ längst fram istället. Bra för nerverna, vilket vi firade med lite bubbel.

Efter att vi checkat in så fick vi lite fri tid att slappa, dricka sprit och äta det bröd som jag på ett tjockisvis beskrivit ovan redan på rad två. För att börja med väsentligheterna liksom.

Jag har ju med en systemkamera hit som jag hoppas på att kunna använda. Emma var mycket tålmodig och lärde ut lite viktiga funktioner som var avtryckarknappen (heter det avtryckarknapp?) sitter och sådant. Själv beter jag mig som jag bott under en sten sedan Spinning Jenny och helt har missat både industriell och teknisk utveckling. Men jag lär mig.

Nu har vi åter lite tid att göra oss i ordning inför kvällens middag och jag tror inte att vi kommer bli besvikna direkt.....mer om detta senare.







Shalom mina vänner och so long.

6 kommentarer:

  1. Jag som är grymt flygrädd i alldeles vanliga, lugna fall, hade antagligen fått bäras på bår av planet om jag åkt med det sällskap ni hade. Phu! Skåla för överlevnad ni!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Men hallå! Vilka fina bilder!!! Har du tagit dom? Ni ser ut att ha det fab! Kraaam

    SvaraRadera
  3. Guuuu vad söta ni är och vilka fina bilder. Systemkamera is da shit eller om det är så att du bara råkar ha en väldigt bra och pedagogisk lärare i sällskap
    Ha en fab weekend

    SvaraRadera
  4. Åhhhh! Åhhhhhh! Njut och ät gott och njut lite till :O)
    Puss

    SvaraRadera
  5. härligt! urfina pinglor. och bilder.

    SvaraRadera