söndag 1 juli 2012

Occo goes Loco.

A men vilken lördag. Det blev så löjligt lyckat.

Jga började med en 5 km runda med min bror och hans hurtiga familj. Det var så jobbigt och jag skulle velat spela in på band hur mina tankar gick under rundan när jag försökte peppa mig själv till att inte falla för den omedelbara frestelsen att falla död ner. Men jag överlevde och efteråt levde jag mer än innan på något sätt.

I och med detta så missade jag Skånetösernas shoppingrunda och slöt upp till lunch på någon älgrestaurang på Lilla torg. Vi drack vin och öl, bubbel och drinkar. Emschen dök upp och var lika rolig som alltid och gav svinbra deklarationstips att minnas till nästa gång. Hon är skattmas den. En sådan borde alla ha i sin närmaste omgivning. Nu har jag det också och det känns fint.
Annars var det Tindys historier som fick mig att sitta med öppen mun som en gammal gädda halva middagen. Tindy har varit med om mycket här i livet och de flesta saker verkar att ha gjort ont.
I går verkade hon dock klara sig med armar och ben i behåll men vi skall ha ett snack om hennes karma. Den saken är klar. Kanske var Tindy buskisskådis eller parkeringsvakt i ett tidigare liv. Då kan man ju bli sådär lite otursförföljd.

När vi var klara med lunchen strosade vi en stund för att sedan göra oss redo för middag på den nyöppnade restaurangen Occo som tydligen ligger vid Drottningtorget. (Jag var ju knappast den som navigerade liksom) Occo serverar vad som antagligen är världens bästa Meze och hade enligt rykten dromedarer på invigningen. Det är ju rätt fräckt. Vi fick en servitris som gav utslag på humor-radaren direkt och det utnyttjades till max. Arian, denna lilla ängel var rapp i truten och öppen som få och berättade massa saker om hur ungdomar beter sig nu för tiden. Vi lite äldre damer fick många fina tips och kanske slutar det med att vi gemensamt går ihop och adopterar flickan. Vi får se. Till sin hjälp på stället hade hon den bland annat glada chefen, Laxen som tydligen har en förmåga att sätta tanthjärtan i brand och den aningen stiffa  Dj:n Mats Persson som hellre sa upp sig än spelade Tarkan. Hallå. Vi kände att Meze borde vara= Tarkan medan han kände att Meze= Loungemusik och inget annat. Vi var oense men det är okej.

Vilken kväll! och vilka bruttor alltså. Piffiga, glada och öppna som få. Fru Sederblad, Tindy, Emma och Katarina. Otroligt olika personligheter men lika i det som är viktigt. Alla var t.ex. duktiga på att dricka sprit, snällhetspeppa varandra och banga för inget. Vad mer kan man begära?

Vi måste ses snart igen.Det är ett absolut måste. Vare sig ni vill det eller inte.

Ja, jag tog lite bilder också men bättre exemplar kan ni se på de andra tjejernas bloggar.
Min Iphone kan knappast mäta sig med deras paparazzikameror. 
Men hos dem kan ni se mer av maten och laxen och sånt.


Katarina och Emma

Tindy ser fara komma från sidan.
Då blir hon rädd, för hon är inte så bra på att parera, Tindy.


Grymmaste restaurangen
Minimalistisk stil på toaletterna.
Tindy och Katarina


Emma var mycket tjusig i tygrik klänning
Bilden på mig och Sederbladskan har jag snott från Emmas blogg
www.attvaranagonsfru.se
Den är fin. Trots min akuta hakbrist. 


8 kommentarer:

  1. Var du ute och sprang?!! What´s wrong with you girl?!!

    SvaraRadera
  2. Älskar´t!! Du måste komma ned så snart du kan, så typ..imorgon? Fina fina du!

    SvaraRadera
  3. Klart att du förtjänar en toppendag efter att ha sprungit hela rundan - imponerande! :)

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig och inspirerande dag ni verkar ha haft! Man riktigt känner ert bubblande ändå hit! Kram Caroline

    SvaraRadera
  5. Åh Annika! Du är ju bara en sådan där underbaring som man vill plocka upp och behålla! <3
    Kram

    SvaraRadera
  6. Flytta hit nu kärring. Så fixar vi pelikanerna ihop.

    SvaraRadera
  7. Galet vad ni verkar ha haft det bra. Och inte blev jag mindre avundsjuk efter att ha träffat fru Sederblad idag inte.. Skärpning Paulina. Det är inte snyggt att vara avundsjuk. Inte snyggt alls
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Finis!! Vi måste styra upp ngt snart igen. Du är bara go!! Texten till bilden på Tindy höll på att resultera i att min lunch höll på att sprida sig över bordet o på mina nya kolleger :0) Fint :0)

    Puss /Katarina tvillingmamma

    SvaraRadera