fredag 6 juli 2012

Packning pågår

Alltså jag hatar att packa. Djupt och innerligt. Och sedan vi blev en till så blev det ju knappast smidigare. Vi drar fram som en nomadfamilj med 18 väskor, 17 plastpåsar, vagnar, barnsäng och gud vet allt. Ja jag fattar ju att det inte är direkt unikt men trots att vi alltid tänker att vi bara skall ta med det lilla nödvändigaste så får vi ändå alltid överväga att hyra släp bara vi skall bort över helgen.
Det är också helt nya saker som packas. Det är ju självklart men vissa saker är svårare att komma ihåg. Fiskbullarna t.ex. De glöms gärna bort, liksom nässugen och den lilla livsviktiga mutpåsen med rispuffar. Men nu har vi fått med oss det mesta tror jag, även om jag alltid är nervös som om vi skulle åka till ödeland utan affär på en 10 mils radie. Så glömmer man bomullsrondellerna så är det kört. Klippt helt och hållet. Känns det som.
Det enda vi nu har kvar att fixa är en bunt Lindtchokladkakor med havssalt för det finns inte i Tyskland och det har de abstinens efter. Och det är ju inte så konstigt.

Jag VISSTE att det var en dum idé att flytta dit. Nu är det bevisat.

Sverige- Tyskland
1-0

2 kommentarer:

  1. Kör försiktigt och ha det nu så mysigt! Kram

    SvaraRadera
  2. Hahaha Bilden som poppar upp i huvudet på mig är hur ni trycker in saker i en liten röd bil och när ni stänger dörren så öppnas kofferten och den andra dörren och alla sakerna flyger ut. Hahaha
    Jag är likadan när jag packar, jag packar för alla omöjliga situationer som kan tänkas dyka upp. Tror det är en mammagen.
    Ha det riktigt gott och kör försiktigt!
    Kram

    SvaraRadera