måndag 16 juli 2012

Naglar, chokladtårta och rosé

Semestern fortsätter på hemmaplan med städning och allmänt fix. Jag kan inte få ro om jag inte börjar semester med nystädat och nyfixade naglar och sådant. Men nu är här nästan beboeligt och jag ser inte längre ut som en uteliggare.

Men jag skall bara ha semester tre dagar denna veckan och sedan jobba två veckor till innan jag får två veckor till av ledighet. Vi fick pussla som tusan denna sommaren för att få ihop tiden innan Spiggens dagisstart.

Imorgon åker vi till Trollis och jag har bakat något som jag hoppas är fantastiskt. Min brorsdotter är glutenallergisk och jag fick ett asbra recept från min svärmor på världens godaste chokladkaka utan mjöl.
Vet inte än om jag lyckades lika bra som hon men den står i kylen och bidar sin tid. 2-3 dygn skall den egentligen vila, den latmasken, men vi får fuskäta redan i morgon. Det känns fel och läskigt att bryta mot receptregeln på det sättet men ibland måste man våga här i livet.

Idag kretsar annars tankarna runt ett väldigt roligt och spännande besked vi fick i förmiddags.
Jag blir så stressad när jag tänker på det att jag ännu inte vill säga något men jag ska berätta så fort det känns verkligt. Vi firade med rosé så nej...det är ingen bebis.

Bara en av många anledningar till att Tysklandssemestra.
Essie zum halbe Preis
Här i nyans cascade cool.
Kaskadcool har jag inte varit sedan vinerkräksjukan 2002.
Så det känns fräsigt.



3 kommentarer:

  1. Hus? Nytt jobb?
    Jag väntar med spänning på avslöjandet.
    Ciao

    SvaraRadera
  2. Jaha, nu ska man hållas på halster minsann.... :)

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Åh är det hus? *nyfiken*
    Kram finaste

    SvaraRadera