tisdag 3 juli 2012

Känslan av att missa allt det viktiga.

Det värsta jag vet är när jag går så tidigt till jobbet att Spiggen inte är vaken och  kommer hem först när han lagt sig. Naturligtvis är det ibland helt oundvikligt men vissa dagar blir jag helt sjuk av längt och får både klump i halsen och hjärtknip.
Idag blev jag kraftigt försenad och hade svårt att tänka på något annat på sista mötet. Jag visste inte vad klockan hunnit bli men jag visste att jag var sen, sen, sen. Men även om det är lockande så går det ju inte att plötsligt resa sig upp, borsta av sig lite lätt och säga att nu får det vara bra med allt det här för nu har jag sådan Spiggabstinens att det är giltigt skäl för reträtt....Häppåre.

Istället kastade jag mig iväg så fort jag kunde men problem i trafiken gjorde att jag inte hade en chans. Det hjälpte inte att jag sprang mitt fortaste sista biten.
När jag var framme hade han redan slocknat. Och jag blev så ledsen att jag inte visste vad jag skulle ta mig till.

Jag antar att jag vänjer mig men ikväll känns det svårt.

Inget man vill missa

6 kommentarer:

  1. Att komma hem när barnen har somnat är tungt.

    Kram och kärlek!

    SvaraRadera
  2. Tufft! Man får krama och snusa lite på dem. Och titta lääänge på sitt underverk. Kram till dig!

    SvaraRadera
  3. Åh, det gör lite ont i hjärtat på mig...

    SvaraRadera
  4. Puss på den lille gullungen (fastän han sover)!

    SvaraRadera
  5. Nä de inte kul att missa ju! Pussa så mkt du kan när du kommer hem. Jag pussar allt som oftast två ggr när mina somnat o även då jag själv nattat. Ja e lite speciell ja vet :0) Men de är ju så fina när de sover, varma, mjuka o goa. Så då får man gussa lite extra!

    Kram / Katarina tvillingmamma

    SvaraRadera