torsdag 2 augusti 2012

Fint för le petit pied

Nu börjar reorna bli lite hanterbara tycker jag. Relativt utplockat så att man kan få en överblick och så 50-70% så att det känns lite skillnad. 30% rea är ett skämt ju. Snålt.

Sedan går väl de bästa bitarna först till snålisreapris förstås men skit samma. Några fynd kan man alltid göra.

Jag satsar på skor jag. Det är välbehövligt. Skor har förr alltid varit pålitliga. Man kan pendla i vikt och spränga sina jeans på olämplig plats men skorna sviker aldrig.
TRODDE JAG JA!
Eftersom jag gick upp 500 kg under graviditeten och balanserade på supersvullna fötter som sällan var i högläge, så tänkte jag att kanske,kanske kommer de bli en aning större. Uttrampade liksom.
Men en månad efter förlossningen så var de fortfarande smärta 39or. Rätt sida kanotgränsen liksom. Jag kände att jag lurat naturen.
Men sedan hände något, fråga mig inte vad. De gav upp eller något. Konstruktionen orkade inte längre utan föll ihop, flöt ut som två ledsna bulldegar och lämnade mig kvar med 0 par skor som passade och en ny fin storlek på fel sida ovan nämnda gräns.
Kul för dem som fick överta ballerinasamlingen, mina snygga jobbheels och nästan nya Easytones och väldigt synd för mig.
Därför är jag värd nya skossor. Bland annat därför.
Detta är mitt senaste fynd.
Jag tycker att de är fina jag. Höstballerinor liksom.
Och nej. Märket är inte Nimbus.




1 kommentar:

  1. *skratt* Känner igen det. Plötsligt! Den här sommaren! Jag undrade om det inte hade med 40-strecket att göra, men så är det kanske inte då :)
    Kramar

    SvaraRadera