onsdag 29 augusti 2012

Dagens dagiskille.

Idag har vi varit på dagisintro med Spiggen. Vi skulle få lite info, träffa de andra nya barnen och deras föräldrar, kolla lokaler och sådant. Jag hade innan, som vanligt lovat mig själv att vara laidback och inte prata för mycket. Det gick naturligtvis sådär. ( läs: inte alls) Jag stod för 90% av alla frågor och dum som jag är försökte jag mig också på några skämt som självklart föll platt till marken likt nerskjutna fåglar. Jag lär mig liksom aldrig. Spiggen däremot var tyst och försiktig och tog minimalt med plats. Han fann en traktor med släp och bar med sig denna nyvunna vän vart vi än gick som om det gällde livet. Men han var klart intresserad av den nya situationen även om han inte riktigt vågade ta för sig. Men han provsatt en stol, kollade lite på en sopkvast och betraktade de andra barnen under lugg. Men pedagogen vi pratade verkade helt klart fatta barn och jag fick jättebra förtroende för henne. Mycket bra. Nu ska det bli intressant att se vem som kommer klara inskolningen bäst. Jakob eller jag.

4 kommentarer:

  1. Om du påminner om de flesta föräldrar så är det nog Spiggen som tar hem den kampen. När jag skolade in min, nu 16-årige son, bölade jag i ett par månader. Ute i bilen då, på väg till skolan som det var då... Men Jonathan tog det med ro...
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Creando.
    Tack snälla. Vi håller tummarna.

    SvaraRadera
  3. Det kommer gå jättebra! Lite ovant i början bara... Han ser så stor ut på bilden. Väldigt lik P! /Anna

    SvaraRadera
  4. Vilket fint kort! Han ser riktigt redo ut att knalla till dagis! Kram

    SvaraRadera