fredag 17 augusti 2012

Kaskadspyor och vindsutgrävningar.

Ja det har varit lite segt med uppdateringarna. I know.  Tänkte skriva igår och hade sjukt mycket roligt och spännande på lager. (Självklart) men så kom de stora kvällskräkningarna i vägen. Ja Spiggens alltså.
Jag badar i kräk för tillfället. Drunknar rent av. Vet inte vad det är med honom men både igår kväll och ikväll så har han börjat skrika 5 min efter vi lagt honom, gapat utav bara...och sedan kräkts som en tok. Båda kvällarna rakt över mig. Rakt i urringningen så det runnit under klänningen, Idag även i ansiktet och ner över halsen. Dessutom i hela sängen och på mattan i hallen, och i duschen. Jättemysigt. Sjukt synd om Spiggen som blir helt hysterisk och superledsen. Har ingen aning om vad det beror på eftersom han inte är ett dugg magsjuk. Tror kanske att det är den nya tvåårsgröten som är lite strong för honom. Vi ska iaf ta bort den och se.
Innan dessa glamourösa kvällarna så har jag varit i Trollis några dagar. Det har blivit tid för den stora utrensningen nämligen. Ja ni vet. När ens föräldrar tröttnar på att ha ens gamla skit på vinden och försiktigt frågar om det finns någon liten teckning från fyran eller något skabbigt gosedjur som inte ens var fint från början, som går att...ja kanske slänga.
Det fanns det kan jag berätta. Mängder med skit och då har vi just börjat skrapa lite på ytan.
Jag fann mina gamla mjölktänder i en liten ask. Det är väl mysigt? Kan jag tog få en hundring för på Tradera kan jag tänka.
Så jag har slängt och slängt och skänkt bort och det känns faktiskt riktigt bra. Jag har slutat vara så nostalgisk för gammalt bråte och till och med min studentmössa gick sin död till mötes.
Dock sparade jag en liten träask som min syrra gjort till mig i slöjden och sådant.
Det får finnas någon måtta på hur kall man kan bli.

Nej gott folk, nu skall jag avsluta denna kvällen bättre än vad den började och moffa godis och dricka vin.
Jag behöver mycket vin ikväll känner jag.

Vi skippar bild idag.

5 kommentarer:

  1. Jag skulle iofs uppskatta om du visade en bild på den där träasken jag tydligen gjort. Den lär ju vara magiskt estetiskt tilltalande även om jag inte har några tydliga minnesbilder just nu...

    SvaraRadera
  2. Usch och fy så räligt och stackars Spiggen!
    Hoppas du drack mkt vin för det är du väl värd.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Stackars spiggen! Det är säkert den elaka rötmånadens fel med sommarsjuka som följd...

    SvaraRadera
  4. oj och usch och fy. Hoppas det är över nu. Håller tummarna för er!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Mjölkisar på traddis :O) Why not. Prova vettja! Det finns säkert ngt psyko någonstanns långt in i de djupaste skogarna som skulle uppskatta dem.

    Hoppas du fick i dig vissa mängder vin i går och att kräkningarna upphört. Inte mysigt att få det i ansiktet. Men jag skrattade lite när jag läste det, hoppas du inte misstycker :O)

    P&K /Katarina tvillingmamma

    SvaraRadera