tisdag 15 oktober 2013

Äntligen med pysselrum

Det börjar arta sig i flyttkaoset och vi har bara en ynka flyttkartong kvar. Den är full av tavlor och lär få stå i vardagsrummet (Förlåt jag menar Loungen) tills våren 2016. Men annars: Uppackat. Det var väl inte så illa pinkat. Visst saknas det lite möbler här och där och vissa saker passar väl inte så bra där de står men på det stora hela så är det förvånansvärt beboeligt. Lite stökigt möjligtvis om man ska vara noga.
 Mest asnöjd är jag med arbetsrummet där vi skaffade var sitt skrivbord och där jag nu äntligen fått en arbets- och pysselhörna vilket glädjer mig enormt. Köpte mig en hurts också så jag kunde ha pryttlar, klistermärken,tejp, sygrejer och sånt där lättillgängligt. Vem vet när man vill slänga ihop en svårsydd kjol eller ett fint paket liksom.
Mitt pyssel om kvällarna dock varken slöjd eller paketinslagning utan tackkortsskrivning. Det har varit mitt dåliga samvete ett bra tag men nu har jag äntligen fått tummen ur. Dock orkar jag bara med en sisådär tre per kväll, för när jag skriver det finaste jag kan så får jag både puckelrygg och kraftig armkramp. Men ändå. Jag har startat jallafall.

Till och med presentpapprena fick en egen lya.
Jaja det är lite mörkt. men ni fattar. Bord, stol, presentpapper.

4 kommentarer:

  1. Ett pysselrum ligger högt upp på önskelistan!
    Vi hade ouppackad kartonger LÄNGE så ni får absolut godkänt. Haha
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag fattar inte hur snabbt det gick från att du berättade att ni ska flytta till hus tills dess att ni flyttade in. Jättefort!! :)

    SvaraRadera
  3. Härligt med pysselhörna. Även om det inte nödvändigtvis leder till pyssel (själv har jag inte pysslat något vidare sedan mitt rum blev klart). Huvudsaken att habegäret är stillat tänker jag.

    Det är jag förresten...gamla creando...med nytt namn och ny adress. Välkommen!

    Lunch...? Kan du äta det snart, eller mår du illa då?

    SvaraRadera
  4. Lovely Lovely!!! Tänk att kunna ha sitt eget rum!! :) Puss

    SvaraRadera