onsdag 9 oktober 2013

Nytt i badrumsskåpet

Jag är en riktig hudvårdsjunkie och ganska kräsen på det området. Jag kan gå och strosa på Åhlens och NK i evigheter och nypa i tuber, lukta i burkar och upptäcka nya märken. Jag är naturligtvis också en fantastiskt offer för de stiligt vitrockade nyponrosorna som står bakom diskarna och luktar dyrt. Om de bara garanterar att de förstår min hudtyp och exakt vet hur jag skall få porslinshy på en vecka så bär jag hem det de förser mig med. Detta är mina senaste vänner i badrumsskåpet. Kiehl´s suktade jag efter när man typ bara kunde hitta det utomlands och de känns både som ett fotriktigt apoteksmärke och ändå lite fluffigt sådär. Så det kändes som ett klockrent val när jag fick slut på både natt och dagcremé.
Nattoljan läggs på med pipett. Det räcker nästan för att man ska kasta sig efter den.

Har provat några dagar nu och det känns riktigt bra. Trodde i början att jag var allergisk då det liksom pirrade och stack i huden de första dagarna, men de var nog bara aktiva i största allmänhet för nu har det gått över och jag är mjuk som en hästmule. Det kanske är för tidigt att säga om de kommer rock my world på lång sikt men så här inledningsvis så ger jag dem bra betyg.




2 kommentarer:

  1. Ja men det är väl en fantastisk värld att strosa i! Älskar också det där. Jag har i snart ett år (herregud vad tiden går snabbt!) varit helt såld på YSL's produkter. Helt ljuvliga att använda och luktar fräscht och mysigt på samma gång.
    Älskar't

    SvaraRadera
  2. Åh! Jag stod och tummade på Kiehl's produkter i NYC men köpte aldrig. Typiskt! Får ta och boka en ny resa helt enkelt! Bra beskrivning med hästmulen föresten. :) Kram

    SvaraRadera