fredag 11 oktober 2013

Anhalt Annika goes välgörenhet

Jag tycker att det är viktigt att ge bidrag. Jag dänger slantar i varenda bössa och stödjer Unicef, Childhood och Majblomman och sporadiskt även andra hjälporganisationer. Tycker att det känns bra eftersom jag är en feg, blödig människa som inte skulle klara 2 minuter med att på riktigt fejsa problemen, som de som jobbar aktivt i organisationerna gör. Jag skulle grina och snörvla och inte få ett jota gjort. Så det är bra att det finns andra,mer handlingskraftiga själar. Jag beundrar alla som är där det händer och vårdar, matar, skyddar och hjälper. Men jag antar att skänka pengar åtminstone är bättre än inget så får jag lägga min övriga kraft att vara en så trevlig person jag mäktar med i mitt eget lilla liv.

Men man kan ju inte engagera sig i allt, hur mycket man än vill och väljer man en gott ändamål så väljer man samtidigt bort andra.

Därför tycker jag om att köpa produkter som samtidigt ger en slant till något behjärtansvärt. Tycker det är praktiskt liksom. Och nu i Oktober finns ju sjukt mycket fina rosa prylar att köpa som stödjer bröstcancerfonden. Det är bra. En fin rosa kniv har jag sett. Och ett armband.

Upptäckte de rosa dammsugarna på Hemköp häromdagen och slog ju till direkt. 5 spänn mot cancer och jag får samtidigt sjukt snygga favoritkakor. That´s a deal. Välgörenhet i kombi käka kakor. Win win. Ju mer jag moffar desto godare människa är jag. Tar kartongen slut måste jag ju köpa en ny liksom.

I´m a saint for god´s sake.

Ta två- De är små.





4 kommentarer:

  1. Söta du! Kram Martina

    SvaraRadera
  2. Alltså. Jag trodde först du menade riktiga dammsugare... fast rosa...

    SvaraRadera
  3. Jag är på din linje! Jag hade också bölat, tjutit och inte kunnat vara till någon nytta. Jag försöker hjälpa till genom att skänka sånt som jag inte vill ha eller behöver längre. Jag pratar mkt med barnen om att alla inte har det lika bra, köper majblommor och hemlösas tidning. Fast att lägga pengar i bössor är jag dålig på, jag har ju aldrig kontanter. Däremot gillar jag när affärer frågar om man vill skänka genom att avrunda köpet upp till. Det gör jag alltid!
    Köpa rosa dammsugare är definitivt ngt jag ska göra!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Mmmmmums! Jag trynade i mig 2 stycken rosa igår. Ej LCHF men himlans gott och for a good cause! :) Kram

    SvaraRadera