onsdag 9 januari 2013

Drömtydning. Skolexempel 1

På grund av stressblockout fick jag inte ro att skriva alls igår och även idag ligger en viss oro som ett fladder i hela kroppen. Jag upptäckte nämligen att det är ett stort Fri själevent i Jönköping under helgen vi skall gifta oss och hela staden invaderas av dans och teatermänniskor. När jag kollade med hotellen i Huskvarna så var det därför fullt. Proppfullt. Och i Jönköping jättefå rum kvar och de kommer gå snabbt tydligen.
Att byta datum är uteslutet av många anledningar, så efter jag legat i framstupa sidoläge i en halvtimme och andats i påse så ägnade jag kvällen till  att rädda situationen och hitta rum här och var för familj och de av mina vänner som kommer långväga i från.

Vi har ju inte ens fått ut inbjudningarna än men ändå kommer vi få meddela gästerna innan att de måste skynda sig att boka. Det känns så tråkigt men betydligt bättre än att de står utan och får tälta utanför kyrkan. Ifall det skulle regna och sånt....

Så hela natten har jag drömt att jag placerat ut människor hej vilt och på alla möjliga olika ställen.
Någon fick visst en sovplats på min arbetsplats i Göteborg, någon annan i själva kyrkan, bakom predikstolen sådär...en tredje fick plats hemma i min kompis Rebeckas barndomshem i Trollhättan. Det var lite olika. Man tager vad man haver liksom.

Vet inte om det var för nattens hårda arbete med detta men hela familjen försov sig grovt i morse och Spiggen lämnades till dagis först vid 10-tiden. Själv har jag haft vild blick och flaxigt kroppsspråk hela dagen. Man kan bli sådär när man försovit sig, eller hur? I otakt liksom.

Så ikväll har jag försökt ta det lite lugnt, sitta soffa och ta igen missade mästerkocksavsnitt. Men myrorna i kroppen vill inte riktigt ge sig.

Så i natt tänkte jag drömma oma tt jag går på spa. Kanske få en sådan där fiskbehandling på fötterna ni vet. Mycket rogivande.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar