tisdag 22 januari 2013

Ändå vid gott mod

Idag är jag trött. Väldigt trött och ganska pressad på ett jobbigt sätt. Jag har så mycket att tänka på att jag omöjligt kan få fram något vitsigt, tänkvärt eller ens välskrivet.

Ni får stå ut med det och kan väl som jag, se fram emot bättre dagar.
Idag borde jag egentligen gå ut i en för fin klänning för en tisdag, och dricka lite (mycket) vin med någon glad vän med rätt att peppa.

Istället sitter jag hemma och försöker hysa hopp i mig själv. Klappar mig på kinderna, joggar på stället och ropar "Nu jäklar" och sånt.

Egentligen vet jag att allt blir bra. Allt blir alltid bra tillslut. Men jag vet också att jag behöver steppa upp, utmana mig själv och se det jobbiga i vitögat.
Då kan man komma starkare ur stormar med hälsan och förståndet i behåll och med en känsla av att man alltid kan påverka sin situation. Och gör man sitt bästa, om man verkligen, verkligen gör sitt bästa så kan man stå rakryggad oavsett vad som händer och ta emot vad som ges till en.

Må gott mina vänner. Och om ni känner igen er. Allt blir bra.


6 kommentarer:

  1. Jag dressade upp mig i ngt alldeles för fint för en tisdag. Greppade både en och två riktigt bra tjejer. Åsså drack vi lite mycket vin. Och nu mår jag så gott i själen
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så sant som det var sagt det där med magic ;) Jag tycker att man ibland måste ha lite tråkiga dagar för att uppskatta de rolig än mer. Min kloka morfars ord, som lever kvar hos mig.
    Ha en bra dag alla!

    SvaraRadera
  3. Phu! Andas lugnt! För det är som du skriver, det blir bra tillslut! Kraaam

    Ps. Den 23? Är du på? Bor du hemma eller vill du ha rum?
    Maila om du hinner....

    Kram igen då:)

    SvaraRadera
  4. Hårt jobb och jävlaranamma kommer man långt på och på att tro att det faktiskt löser sig. Heja dig!

    SvaraRadera