tisdag 1 januari 2013

Supernyår.

Blev det.
Glada barn som övergick till sovande barn, god mat, vin och sinnessjukt sen sänggång. Halv två.
I´m not kidding.
Vilt var det inte. Det blir kanske sällan det när man är fyra hyfsat väluppfostrade över 30.
Men så trevligt och roligt.
Min fina Anna som jag träffade första terminen på universitetet. Som satt längst bak och skrattade åt mina skämt även när jag spelade över och var mer tramsig än rolig. Som var (är) så söt och rolig och trevlig att jag satt i långa strategisamtal med min syster om hur i allsindar jag skulle bli hennes kompis. Hon som redan hade såååå många kompisar eftersom hon pluggat i en evighet och själv kände jag ingen.
En sådan seriös raggningsoffensiv har jag inte genomfört i något läge vare sig före eller efter.
Men vägen gick det. Och det är tur för livet hade varit bra mycket fattigare om jag inte haft någon som mailade mig på svårtydd västgötska som hon absolut inte pratar i vanliga fall.
Dessutom kom hon med mycket trevligt tillbehör i form av en rolig pojkvän som såg ut som Mulla Omar på bilden hon visade men som sedan rakade sig och blev en äkta man. Som blev kompis med Peppe. Och sedan kom det två pojkar. Och sedan kom Spiggen. Och alla blev vänner och sol och glädje och lyckligt slut.

Så ett bra slut på ett bra år och eftersom vi stannade och fick äta frukost och lunch ihop idag fick vi också en bra början på 2013.


Grabbarna firade också nyår såklart.
Fast kl 18 istället.
På menyn stod popcorn, frukt och oliver.



Förrätt var smörstekt toast med min svärmors supergoda räk och avocadoröra med
sweet chili.

Ryggbiff och potatiskaka med getost.

Chokladfondant med glass och vad Anna sa var fikon men som jag tror kanske kan ha varit en sjöstjärna. 


Peppe och jag i för skarpt ljus.

3 kommentarer:

  1. Kära nån kvinna! Du är ju läcker som en hollywoodfru! När går flyttlasset?

    SvaraRadera
  2. Det låter som en bra kväll :) Och gott såg det ut också!

    SvaraRadera
  3. En perfekt nyårshelg! Jag minns så väl vår första föreläsning tillsammans, du satt några bord bakom och jag var tvungen att vända mig om för att se vem som var så rolig. Du hade en blommig blus på dig. Kram Anna

    SvaraRadera