tisdag 10 april 2012

Mumsiga fajitas och en vandrade Spigg


Kolla!!! Han går! Som han aldrig gjort annat. Tidigare så har han  gått max 6 steg och sedan 3 och detta vid ett enda tillfälle för över en vecka sedan. Efter det, inga steg alls. Men idag släppte han bara taget och gick. Från det ena rummet till det andra. Kunde svänga och sådana svåra saker.
Som en överförfriskad partyprisse rör han sig, tills han slutligen ramlar ihop i en hög med ett bröl.
Bättre sent än aldrig, älskade lilla Spigg.

(Jag vet att det ser ut som han ramlar på näsan i slutet av filmen. Ingen fara. Inga Spiggar kom till skada under inspelningen)

För att fira detta så gjorde vi supergoda fajitas. Med lite inspiration från Tranquilos mango mojo burgare så gjorde jag en ny löjligt smarrig variant

Detta hade jag i:

Ja först bröd då.
Om man vill glänsa så steker man ju bröden först i torr panna men Peter och jag har varit tillsammans så länge så jag tyckte det var onödigt
Sedan Guacamole.
Jag blandar avocado, lite het tacosås, lite creme fraiche,citron, vitlök, koriander salt och peppar.
På med kyckling
Som jag tillsammans med paprika och chili stekt i fajitamix.
Och Rödlök
Och sedan smulad getost
Gärna mycket för det är gott minsann
Ringla på honung
Ös på lite salta jordnötter
och Mangorajasås
Jag hade köpt Rydbergs. Den ambitiösa gör såklart egen och lägger stolt upp receptet på sin blogg.
och så lite ruccola


Gött




Till detta festar man lämpligen till det med öl av Corona typ eller så.
Vi hade bara Pepsi max men den tokade vi till som ni ser.


Här var det Hawaii minsann

6 kommentarer:

  1. Men åååååh vad bra han är!!! Fnissade lite åt dunsen i slutet! Spiggen avslutar liksom klippet med ett bang! Awww! Hahaha! Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, nej men så kul! Då får ni komma hit snart och springa runt runt i en ring tillsammans med övriga tokar. /Anna

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt, det kom en liten tår i ögonvrån samtidigt med ett smile. Min går inte än utan är just där med två, tre steg och någon enstaka gång några fler. Men snart, snart händer det!

    SvaraRadera
  4. Finaste Spiggen! Han har knäckt koden ju :)

    När kommer egentligen din kokbok? Jag vill förbeställa. Med den tror jag att jag kommer att tycka matlagning är roligt. Jag kanske inte lagar så mycket mat, men jag kommer att ha roligt :)

    Kramar

    SvaraRadera