måndag 9 april 2012

Förfryst måndag.

Men alltså vad hände. Detta väder.
Det verkar som om föreningen har ställt in våra element på sommartemp eller något för så kallt vi har det i lägenheten nu har jag aldrig varit med om.  Fryser om varenda kvadratcentimeter kropp och för Spiggen har vi återinfört vintertäcket.
Spiggen har hamnat i något slags separationstjosan och släpper mig inte för en sekund. Han ratar Peter totalt och det är så otroligt jobbigt. Och tråkigt för Peter såklart. Jag har varit borta ganska mycket på senaste tiden och har kommit hem tidigast en timme innan sovdags. Ibland har vi inte setts alls. Jag har tyckt att det varit väldigt svårt men inte haft så mycket val. Men det verkar som det har påverkat honom också och det skär i hjärtat för han är så ledsen. Inte när jag är borta men så fort jag kommer hem. Det är ett evigt gråtande.

Men kanske överreagerar jag och det är bara en fas som skulle kommit i vilket fall som helst.
Hoppas.


Nu har han iaf somnat och jag laddar för kvällens kvalitetstv; Älskling du har blivit en tjockis.
Man bara måste älska den titeln. Den tilltalar min intellektuella sida.


Denna Spigg alltså.
Hjärtegryn.

3 kommentarer:

  1. Ja hu, Här är det också kallt. Fast det är jag själv som styr värmen och har satt värmepumpen på max för andra gången idag, vägrar det bli lagom varmt. Hatar att frysa.
    Hoppas Påsken varit riktigt fin!
    Kram Paulina

    SvaraRadera
  2. Åååh vilken söt mammagris!!! Vilket ljuvligt hår!

    Kram Jennie

    SvaraRadera
  3. Världens absolut sötaste Spigg. Vad det beror på vet jag inte, men att det går över är jag helt säker på. OCH att det med största sannolikhet är allra värst för föräldrarna...

    Tack gulligaste för din hälsning hos mig. Jag skrattade gott. Klart du har rätt - mot alla odds ska nog mina ungar klara sig. Maskrosbarn kallas det! :) :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera