lördag 11 januari 2014

Dagens shopping

Kolla! Jag har köpt de första bebiskläderna. Alltså dem som hen ska packas in i som rykande färsk. Det ser ju ut som om jag är tvärsäker på könet men det är vi faktiskt inte. Trots att de försökte se på ultraljudet så gick det inte. Men både pojkar och flickor passar i rött och kaniner.



Spiggen blev inte heller utan förstås utan fick en ny matchande plyschdress i polkagris. Mycket bekväm troligtvis. Som någon påpekade är det svårt att skilja Spiggens pyjamasar från hans vanliga kläder, (Fast han själv har naturligtvis stenkoll) och det är precis så jag vill ha det. Så länge som det går. Jag vill att kläderna han bär ger full rörelsefrihet till vilka viga hopp och moves som helst. Inga hårda jeans eller knappar som kan skava. Inget som sitter för hårt åt i midjan eller med sömmar som ger ränder och avtryck i Spigghuden. Och inget för tufft helst heller. Jag avskyr tryck med Angry birds, Cars och annan skit. Men Bamse går bra av någon anledning. Och Alfons. Jag fattar ju att dagen kommer då jag inte kan stoppa vare sig trycken eller de hårda jeansen (eller att han prompt kanske vill vara utan mössa och vantar i minusgrader) men jag hoppas att det dröjer.



2 kommentarer:

  1. Angry Birds är okej här, på kalsonger och pyjamaser. Cars är det värre med och Planes med för den delen. När pojkarna blir helt till sig för en tröja med Blixten, Bärgaren eller Dusty ja då kan inte mammahjärtat motstå att gör de glada. Någonstans där så insåg jag att deras glädje var viktigare än min modekänsla. haha

    Väldigt fina kläder och jag är djupt avis på att du shoppar bebiskläder för det är så mysigt att gå där i affärerna och pilla på allt sött. :)

    Kram

    SvaraRadera