tisdag 4 december 2012

Men snart så blir det andra bullar.

Trots att snön ligger vit om taken i bästa Viktor Rydbergstil och att almanackan redan visar 4 december vill julstämningen inte riktigt infinna sig. Förra året hade jag julpyntat max vid det här laget med pepparkakor i sidenband, apelsiner med nejlikor, granruska och andra juligheter.
Inte ens en hyacint har jag fått i kruka i år, jag är löjligt slö. Jag bara måste ta tag i detta nu men oooorkar inte. Ids inte. Stjärnorna är uppe och julgardinen i köket likaså men inte ens adventsljusstaken är kirrad trots att mossa är inhandlad och allt.
Men i slutet av veckan åker Peter till Istanbul och då tror jag att energin på något sätt skall vädra morgonluft. Så då har jag bokat in lite adventsmys med en kompis och måste på så sätt fixa lägenheten innan. Mkt smart och en bra sätt att lura sig själv till aktivitet.

En fin adventskalender har jag ju åtminstone. Förstås. En tysk som sig bör eftersom de gör de bästa.
I år i form av en pyntad chokladkaka som nu gör mig sällskap på kontoret och som jag försiktigt bryter en bit av varje dag. Den har jag fått från min numera tyska vän Martina som nog anat att sådant är lite viktigt för mig. Och det hade hon ju rätt i.

Hur har ni det. Är julenergin på topp och hemmet i prima skick.
Inspirera mig i så fall snälla...

Bland sladdar, Spiggar och övergivna vattenflaskor...

1 kommentar:

  1. Så fint du har brutit de små små bitarna! Kramar m

    SvaraRadera