fredag 7 december 2012

En efterlängtad fredag

Vilken fantastisk vinterdag det har varit idag! 100 grader kallt och alldeles gnistrande.
Jag är ju inte direkt typen som ägnar mig åt vintersport/lek om jag kan slippa, om man undantar att hämta och lämna på dagis vilket också faktiskt är en viss rörelse i kyla= vintersport.
En underskattad sådan.
Och trots att jag jag bara går ut när jag är absolut tvungen kunde till och med jag uppskatta halvdunklet i vilket jag hämtade upp Spiggisen i eftermiddags och hur vi sedan sakta hasade hemåt och pekade ut glittrande buskar, snöyra hundar och en sinnesjukt vacker mörkblå himmel med stjärnor som ett strössel.
Och framför mig har jag vad som känns som en evighetslång fredagkväll i ensamhet med godis och tidningar som sällskap  och eventuellt även en son om han vaknar på samma sätt som i går.
Men i morgon behöver vi inte stressa upp till någonting utan kan unna oss lite nattsudd om det skulle vara det som står på menyn.
Fredagslugnet har nått hit nu och gudars vad välkommet det är.


















Source: tumblr.com via Stacie on Pinterest



Vet ni..Ungefär en sådan här lykta ovan brukade lysa vid den andra svängen på Viktor Rydbersgatan. Fast större och med text.
På ena sidan stod det: "Var inte rädd" och på den andra sidan "Du är snart hemma nu"
Typ det finaste. Den var magisk på något sätt
Men så blev den förstörd och ersatt av en vanlig, anonym budskap som inte tröstar alls.
Det är synd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar