fredag 3 maj 2013

Om att nörda ner sig

Jag undrar hur många miljoner gånger tråkigare och svårare mitt liv hade varit utan internet..jaja det känns kanske är lite år 2001 att tjata om det, men jag blir fascinerad varje dag hur lätt det är att finna info om allt.
Eftersom jag bokat upp oss för några valslektioner nu så har jag släppt det ångestområdet och börjat snöa in på makeup istället. Different days different issues. Jag ska göra min brudmake själv eftersom jag faktiskt är lite haj på det där. Men ju närmare jag kommer desto mer tappar jag i självförtroende om att jag kan få till det jag vill. Jag hade tänkt en lite retromake sådär ni vet. Cat-eyes, rött läppstift, pudernylle. Fick lite tips hos Laura Mercier om lite nödvändiga produkter och det var en hel del som det visade sig att jag behövde. Nåväl, jag hittade det mesta redan i min egen gedigna burksamling så det skall nog gå bra och ett speciellt porslinspuder till halsen köper jag bara inte.

Det som är lite knivigt i detta är eyelinern. En produkt jag inte behärskar alls. En kajalpenna kan jag hantera men den ger inte riktigt samma effekt som eyeliner lagd med pensel gör.

Så vad jag gör nu och vad jag tänkte ägna helgen åt är att kolla på makeupguider på Youtube. Sjukt bra.
De är faktiskt helt makalöst pedagogiska. Kommer vara kråksparkskungen efter det här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar