tisdag 28 maj 2013

Dagen före

Eftersom jag tar det som det faller på mig vill jag nu försöka beskriva dagen och kvällen före bröllopet som spenderades med pompomvikande män i festlokalen och med barndomsvännerna på Huskvarna Stadshotell. Det var egentligen först dagen före som jag blev en aning bröllopsgalen och gick bananer med pyntet. Jag hojtade order till höger och vänster, färgkoordinerade godisbord och rotade i skåpen på Stockmakaren och fann en annan servis som jag i sista sekund tyckte att man borde byta till. Men alla runt omkring var helt fantastiska och hjälpte mig med alla pryttlar och detaljer som jag ansåg var ett absolut måste. Det hängdes pompoms i taket, pärlband runt kandelabrarna och små, små sidenband runt alla vaser. Och Hasse (festvåningschefen) fick åka och köpa nya ljus då jag inte gillade nyansen på dem han tänkt använda. Men det blev bra. Så himla fint och precis som jag ville ha det. Bilder kommer naturligtvis så småningom och så länge har jag snott en från Emmas instagram:


När vi var klara och Hasse äntligen fick åka hem till sin väntade fru, så åkte Jenny, Rebecka och jag för att checka in i Randiga rummet på Huskvarna stadshotell. Rummet var superfint med en maffig himmelsäng och ett badkar mitt i rummet. Med en extrasäng i rummet eftersom vi envisades med att dela rum alla tre, så blev det dock en smula trångt och självklart stökade vi ner rubbet på cirka 3 sekunder och innan jag hann få en bra bild. Men så är det ju. Sedan åt vi middag och drack bubbel i hotellets restaurang men drog oss tillbaka ganska tidigt då vi skulle fixa lite nagellack, brun utan sol och sådant. Ett par lager Dove gjorde inte så mycket för mig men Jenny hade börjat grunda redan för någon vecka sedan och var duktigt brun. Så åt vi praliner från flickorna Kanold, målade naglarna på varandra, lade ansiktsmask och hade söta pyamasar. Som i någon jäkla Libressreklam. Ingen hundvalp dock. Det hade ju annars varit pricken över I.

Bild lånad från http://www.huskvarnastadshotell.se




Bridezillan her self. Svettig, osminkad men med aslånga lösögonfransar. Lite Malplacerat kanske men Hey..

Bästa chokladen i Götet. Flickorna Kanold. Köp om ni har vägarna förbi.

Jenny var micket, micket brun och högglansig av ansiktsmask

1 kommentar: