måndag 25 maj 2015

Romantik

Peppe och jag firar bröllopsdag idag. Det är ju mysigt. Då dricker man vin och tar sig kanske en avokadohalva med någon skagenröra till. Festar till det. Ibland får man rosor också. Det fick jag idag. Massor av rosor. Stora och långa. Micket romantiskt.

Fast dagen har varit beyond strulig.
Smacks har gapat som en tok och Spiggen med eftersom han tycker att han blir lite bortglömd när Smacks skriker. Om man själv skriker då, man kan välja vilken orsak som helst, så kan man lösa det där på ett smidigt sätt tycker Spiggen. Idag var gråtorsaker bland annat att jeansen var för kalla, att han inte fick upp bilarna han badat i en vas med blommor och att tandkrämen var för stark.
Jobbiga saker. 

Så när Peter kom hem från jobbet var jag trött. Såklart blev jag svinglad för rosorna men jag blev ännu gladare när jag en stund senare, vid ett blöjbyte behövde ropa:
-Hjälp, kom! Jag har fått en stor bajskorv på mig och du måste hjälpa mig att hindra att den ramlar ner på golvet.
Och han kom, hindrade bajskorven och blev inte sur för att man råkade ha på sig hans favorittröja som blev en gnutta bajsfläckig. 

Det där med att ha en kompanjon. 
Inget kan vara mer romantiskt.





Av olika skäl väljer jag ändå att visa rosorna istället för bajskorven.

4 kommentarer:

  1. Men hallå, dags för ett nytt inlägg tycker jag. ;) SÅ himla kul att äntligen få träffa dig i lördags, även om du blåste oss på en häst och därmed vinsten.

    SvaraRadera
  2. Hahaha...vilken underbar blogg du har. Hit måste jag bara komma tillbaka. Du skriver ju så härligt att man ser hela baletten framför sig. Ha en fin onsdagkväll och påsk. Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Hahaha...vilken underbar blogg du har. Hit måste jag bara komma tillbaka. Du skriver ju så härligt att man ser hela baletten framför sig. Ha en fin onsdagkväll och påsk. Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Hahaha...vilken underbar blogg du har. Hit måste jag bara komma tillbaka och se om du skrivit något nytt. Du skriver ju så härligt att man ser hela baletten framför sig, det vore ju trist om du inte fortsätter att blogga. Ha en fin onsdagkväll och påsk. Kram Annika

    SvaraRadera