måndag 17 mars 2014

Hemmafrulivet de lux

Nu se ni börjar jag få upp fart här hemma. De första veckorna blev inte mkt gjort här hemma utan det var mest dvd-boxar som gällde som ni vet. Men så började Downtons fjärde säsong på ett så tarvligt sätt att jag får ta en liten paus känner jag. Jag behövde återhämta mig efter den chocken. Dessutom har jag äntligen kunnat hälsa baklusten välkommen tillbaka. I dag har bakat både bullar och kakor och jag har en lång lista för veckan på diverse smarr som jag tänkte röra ihop. Peter har beställt rabarberpaj tills i morgon. Gud vilken nice fru jag är. Det är väldigt trevligt att vara hemmafru. Det passar mig. Lite för bra. Alltid finns det någon kaka att baka/äta och ett skåp att städa och någon web-shop att besöka. Och vad allt blir lätt och stressfritt. Livspusslet är för tillfället ett sådant där småbarnspussel med knopp på bitarna som man lägger i en färdig form. Det är trevligt som omväxling. Spiggen är harmonisk igen vilket är skönt eftersom det var lite jobbigt för honom precis innan jag gick hem och allt var ganska stökigt. Till och med blommorna mår bättre eftersom jag kommer ihåg att vattna dem. Jag har sett nya blad och knoppar på flera av dem, vilket chockat både min mor och mig.

Hoppas, hoppas att jag får ett par veckor till av detta slag innan bebisen kommer. Då kommer jag vara så utvilad och ha frysen full av så mycket gott att jag kommer klara hur mkt nattvak som helst.

Ah. En kaka på det?






1 kommentar:

  1. Du kan komma och vara hemmafru hos mig för är blommorna döda, frysen tom och jag tuggar nästan fradga. Vattkoppor har bott hemma hos oss alldeles för länge nu och alla tre har varit drabbade men den äldste av det manliga könet har nog minst varit döende. Han har iaf låtit som en döende svan. Så ja jag hade behövt en kaka eller tio på det.
    Kram

    SvaraRadera