fredag 16 augusti 2013

Fredagens spännande pizzaäventyr

Det är fredag. Det glädjer mig mycket och jag ber en bön att Spiggens skall vara mycket trött i morgon bitti. En sovmorgon hade inte alls dödat.

Idag firade vi fredagen genom att äta pizzabuffe på Pizzahutt, som jag så käckt kallar det.
Jag var så pepp och supersugen att jag redan vid elva fick ringa till lunchsällskapet och flytta lunchen till en halvtimma tidigare. Och sedan så åt vi otroliga mängder. På tillbakavägen fick jag gå lutad mot Mersa för att jag mådde så illa. Inte bara sådär illa man kan må när man ätit säg..för mycket pizza, utan riktigt brutalt infernaliskt illamående sådär som man gör två minuter innan man låser in sig på toa. När man kallsvettas till och med om benen.
Men sedan fick jag skärpa mig för när vi kommit upp till kontoret så fick vi besök och besöket hade med sig cupcakes. Det var gött.

Detta var i alla fall förklaringen till varför jag kände för melon i stället för den glass som övriga familjemedlemmar inmundigade efter middagen.
Kände mig sjukt nyttig. Är inte så mycket för onyttig mat, Färsk frukt är fräschare.


2 kommentarer:

  1. Roligaste lunchen på länge. Jag kom tillbaka till jobbet med glatt smil, rund och fin om kaggen och över en timma försent. En sån lunch vill jag ha varje dag. / Jenny

    SvaraRadera
  2. Lunch med två underbara tjejer! Mycket skratt och mycket mat blev det:) Vi får göra om det. Återigen Annika, en mycket rolig blogg!!!!!:) Jenny ser fram emot att läsa din blogg framöver:) / Mersa

    SvaraRadera