tisdag 15 november 2011

Hej hej, redo för galej

Ja, inte ikväll kanske. Vi har haft sjukstuga här idag och hela familjen är krasslig. Spiggen har nästan gapat hål i huvudet på mig så jag blev så less att Peter lite lätt och ledigt fick flexa ut så han kunde komma hem och ta över monsterbebisen. På så sätt kom jag ju iväg till stan, vilket var bra för nu är skorna köpta. Som ni ser så valde jag mittenpjucken och de blir nog ännu snyggare till något annat än just långkalsingar. Tack för alla era kommentarer. Jag visste inte riktigt vem jag skulle lita på så jag valde bort moccadojsen p.g.a Göteborgs väderförhållanden och par nr 1 för att de var ganska hala på klacken= halkrisk + att jag innerst inne tänkte lite så som Emschen viskade i kommentarsfältet. Hon satte liksom ord påt.

Tror att den lilla tuffa expediten tyckte att de jag slutligen köpte var för moderna för mig. Jag förstår henne. Jag släntrade in osminkad i toppaluva, säckiga jeans och redig Polarn och pyrettröja i de plattaste av alla platta kängor. Hon var liksom överdrivet positiv och gav mig en lektion i svårigheten med så pass hög klack. Jag har förmodligen gått i klack sedan innan hon föddes och det tyckte jag också var viktigt att hon fick reda på såklart, men man vill ju inte vara oförskämd. Så därför blev jag sedan tvungen att prova ett par svinhöga pumps och spatserade demonstrativt runt i butiken med både raka ben och god hållning. Där fick hon för att hon trodde att jag var en kärring. HA!

Nu skall jag kurera mig för i morgon har jag en moffardejt. Jag ska träffa en vän för att äta upp den överblivna barbatårtan som jag fryst in. Det vill jag ju inte missa direkt.


7 kommentarer:

  1. Snyggaste skorna! Bra val! :) Kram

    SvaraRadera
  2. Rätt beslut där! Snyggoskor! Bra där också att du visade var skåpet ska stå... :) Kramar Kicki

    SvaraRadera
  3. Mycket tjusiga! Tycker att de hade sin charm även när de matchats ihop med långkalsonger faktiskt...

    SvaraRadera
  4. Haha! Jag tycker det var bra att du satte henne på plats genom att visa hur bra du är på att gå i klackar. herregud!

    SvaraRadera
  5. *s* Åh vad jag hade velat sett när du satte henne på plats! Bra gjort och bra val även om jag gillade mockan bäst. ;)
    Kul att kunna vara behjälplig.

    SvaraRadera