tisdag 1 november 2011

Att lova är en sak....

Att leva i tvåsamhet innebär för mig en del tråkiga regler. Jag får inte äta kakor i sängen. Inte heller chips. Jag får inte dricka saker vid datorn och jag får inte ta med chokladkakor ut i soffan. Då och då hittar Peter en ny fläck som jag strategiskt placerat någon kudde eller fjärrkontroll över och så blir det dålig stämning. Jag försöker ju skylla ju på Spiggen såklart. Han är ju kladdig värre. Och storkonsument av choklad. (Neeeejdå. Slappna av). Men Peter är ju inte dum utan kastar skunkögon och får mig att lova att jag skall ha tallrik under och allt möjligt dumt.

Asch, jag glömde.
(Lägg märke till fläcken på soffkudden bredvid. Den är ny för idag)

3 kommentarer:

  1. Ja tvåsamhet har sina sidor...:)

    SvaraRadera
  2. Jag får också "onda ögat" när jag tuggar på diverse onyttigheter i soffan. Men det skiter jag i för jag är en rebell!!! :)

    SvaraRadera
  3. Du bara ÄR så underbar i dina inlägg, jag får kramp i smilgroparna bara jag läser. Snacka om må-bra-boost!

    SvaraRadera