torsdag 13 juni 2013

Torsdagens boktips och en karlslok på vift.

Ikväll är Peter på lokal. Inte så att han svänger sina lurviga naturligtvis men det var någon Afterwork för IT-nördar och då måste man ju vara där och skratta åt märkliga skämt som ingen vanlig, hederlig människa förstår. Själv är jag hemma och är småsjuk. Låter som jag valt en strumpa.Spiggen har tagit noll hänsyn till tillståndet naturligtvis utan kanske snarare tvärtom, men efter en fint då jag sa till honom att hans kompis Gullegoj ringt och sagt att han (Gullegoj alltså)skulle gå och lägga sig nu gick han motvilligt med på detsamma. För alla kor sov redan, och fåren och Tilda och Mormor och...ja ni fattar.
Kvällen har jag ägnat åt att att plöjläsa "En man som heter Ove". Gillade den väldigt, väldigt mycket.
Den var söt och slutade sådär lite orealistiskt lyckligt som man blir så glad när böcker gör, så man inte behöver oroa sig för karaktärerna efteråt. Inte som "En dag", som jag iofs bara såg som film men som jag var chockskadad av efteråt och tyckte att "det där var väl ändå onödigt"

Men som vanligt när jag är hemma själv med Spiggen har jag glömt att se till att det finns något smarrigt, ätbart hemma och jag kan bara från fönstret flukta bort mot närlivs. Eftersom jag är 100% övertygad om att jag skulle snava i trappan, bli påkörd av en bil, eller att lägenheten superfort skulle fatta våldsam eld om jag lämnade den med Spiggen ensam, sovandes i så mycket som en minut, så är det en absolut omöjlighet. Så jag ligger kvar här i ofrivillig sockerfasta


1 kommentar: