lördag 15 juni 2013

Aktivitetslördag

Världens längsta dag idag och vi har hunnit med ett omhändertagande av chockad och skadad man på cykelväg, ett besök till djuren på Kättilsröds 4Hgård, en vända förbi husbygget och sett att det kommit plattor runt huset, intag av min nya favoritsmothie Lemonflufighter på Naked juicebar och Spiggshopping på Frölunda torg. Och storhandling.

4H-gården var nog det bästa tyckte Spiggen som med sina nykläckta kycklingar, hästar, kossor och frigående hönor med råge slog t.ex. den skadade stackars mannen, trots sirener och erbjudande om att provsitta ambulansen. Sjukt läskigt tyckte Spiggen som blandade ihop det hela och trodde att det var mamma som  åkt rullskidor, var skadad och skulle åka lansalans. Mycket förvirrande. Särskilt det med rullskidorna kan jag tänka.

Med oss som sällskap och underhållare under dagen hade vi Jenny och tillsammans hade vi en supermysig dag. Det är inte mycket som slår medhavd utomhusfika i solen bland massa djur. Själv sneglade jag dock bort mot grannbordet där den mästerpicknickande superfamiljen hade med medhavd duk i den fina picknickkorgen. Det skall jag också ha. Det och en liten vas med blommor som vi kan ha på bordet. Vips så får man 800 000 mysmammapoäng. Jag kan behöva några för medan Jenny visade Spiggen marsvinen så tog Peppe och jag en tupplur på träbänken, som två trötta uteliggare.

Nu vankas lördagsmiddag och förhoppningsvis ett knäckebrödsbak om jag orkar med det. Jag är fortfarande lite krasslig och vill helst gå och lägga mig. Men det kan man ju inte göra när det är helg och allt. Man ska ta vara på livet och sånt.



Vindruvor i gammal yoghurtburk= Inga glamourmammapoäng.
Men ändå redigt med frukt tyckte jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar