torsdag 14 februari 2013

Med hela min kärlek

Glad Alla Hjärtans dag på er. Firar ni? Går ni och hoppas på lite blommor och tryffel och kanske ett fint litet kort? Är ni rädda för att er snubbe eller snubba skall glömma bort er? Och att det i så fall betyder att ni inte är så älskade. Jag tror inte ni behöver oroa er.

Jag har alltid varit supernoga med Alla hjärtans. Tycker fortfarande att det är en mysig högtid men ser det kanske inte längre som ett kvitto på att man är gillad och sånt.
I år har jag köpt lite annorlunda presenter. Istället för att hastköpa någon halvfin tröja, några chokladhjärtan eller ett kort med en nalle på så köpte jag yllefiltar, myggnät och högenergikex.

För det finns andra som också behöver min kärlek. Till Spiggen och Peter och andra som är nära kan jag ge pussar och kramar och snälla ord. De vet att de är älskade. En gåva eller inte på Alla hjärtans dag förändrar ingenting. Istället vill jag ge min ekonomiska omtanke till de vars liv kan hänga på det. Ett barn på flykt som fryser om natten, ett barn som vill sova utan att riskera att bli myggbiten och smittad med Malaria och undernärda små pluttisar som snabbt behöver näring.
Till dem vill jag sända kärlek idag. Trots en ständig känsla av otillräcklighet vill jag fira dagen med att veta att någons liv blir en liten pytteliten smula drägligare.

Vill ni också skippa rosorna till förmån för lite vaccin eller vätskeersättning?
Ni kan göra det här
Tillsammans kan vi hjälpa jättemånga barn. Inte alla och inte med allt de behöver, men lite grann.
Små, små steg i rätt riktning är allt vi kan ta.

Jag vet att det är så lätt att tänka att "jag borde", "jag ska senare ikväll" och sedan blir det inte av.
Snälla om det känns rätt, låt det bli av den här gången.
För alla barn som är precis som de barnen som just du älskar med enda skillnaden att de är födda av någon annan.

Kärlek till er alla idag.




Till Spiggen och till alla andra barn som vi har ett delat ansvar för:
Detta är min Alla hjärtans dag hälsning.
Source: etsy.com via Annika on Pinterest

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar