onsdag 6 februari 2013

Positivt tänkande

Jag sitter och glor på Peter som käkar en monsterpizza. Själv åt jag en torr fralla med skinka men har i alla fall hela kylen full med mina superdupernyttiga chokladbollar som Spiggen och jag har knåpat ihop för att jag skall överleva i en värld full av pizzor och semlor.
Tyvärr gjorde jag misstaget att räkna ut kaloriinnehållet i en sådan superdupernyttig liten godsak som ju innehåller så mycket näringsämnen att det borde kunna klassas som grönsak.
Det var onödigt och trist. Man ska inte fokusera på negativa saker. Då blir man en sorglig och tråkig människa. Istället skall jag tänka på vad linfröna i är bra för matsmältningen. Och kokosolja är som valla för magsäck och tarmar och gör att inte en enda kallis kan fastna.
Vetenskapliga belägg för det?
Det finns det säkert. Var inte så negativ.

Typ som selleri


3 kommentarer:

  1. Om du verkligen vill gå ned i vikt tycker jag du ska prova LCHF, man är mätt hela tiden och får äta goda saker. Jag har gått ned 1,5 kg på 1 månad och min man har gått ned 3 kg.

    SvaraRadera
  2. LCHF är tyvärr absolut inget för mig. Jag skulle inte fixa att äta typ ägg och bacon till frukost. Sedan är jag också skeptisk av andra anledningar men de hade jag nog kunnat bortse från om jag diggade att äta massa körv, grädde och ägg. Tror eg inte på att konstra för mkt.

    SvaraRadera
  3. Man måste ju inte äta ägg och bacon till frukost, men är det inte din grej så är det inte :)

    SvaraRadera